Rychtal, Świdnica, Książ - Bractwo Motocyklowe Żołnierzy Wojsk Ochrony Pogranicza

Bractwo Motocyklowe Żołnierzy WOP
Przejdź do treści
W dniach 21-23.06.2019r w dwa motocykle: Ewa, Darek i Marian ruszyliśmy na czerwcowy wyjazd. Rozpoczęliśmy od miejscowości RYCHTAL miejsce historii Straży Granicznej. Miejscowym społecznikiem oraz orędownikiem regionalnej historii jest  ksiądz Mariusz Białobłocki – proboszcz parafii pw. Męczeństwa św. Jana Chrzciciela. Na jego zaproszenie gościliśmy w Rychtalu. Ksiądz Mariusz przekazał nam w pigułce swoją wiedzę w zakresie formacji granicznej, która miała dyslokacje w miejscowości Rychtal. Opowiedział nam nieznaną historię cichociemnego księdza Konrada Stolarka, który jest patronem miejscowej szkoły podstawowej. Zwiedziliśmy kościół w Rychtalu, jak również przedwojenną placówkę Straży Granicznej. Zasługą księdza Mariusza jest fakt rozpropagowania, iż Rychtal był miejscowością graniczną, gdzie znajdowała się placówka Straży Granicznej I linii „Rychtal”. Wspólne zainteresowania dotyczące formacji granicznych, Dolnego Śląska oraz motocykli zapewne nie zakończą się jednorazowym spotkaniem.
Po wizycie w Rychtalu udaliśmy się do miejscowości Sobótka na górze Ślęża. Na kwaterunek wybraliśmy DOM PIELGRZYMA. Fajni właściciele przyjaźni motocyklistom i jednocześnie dobre miejsce na bazę wypadową. W dniu 22 czerwca zwiedziliśmy Świdnicę i zamek Książ. W Świdnicy znajduje się kościół Pokoju wzniesiony w systemie szachulcowym w 1657, wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Kościół Pokoju pw. Trójcy Świętej w Świdnicy jest zabytkowym budynkiem sakralnym wybudowanym na mocy porozumień traktatu westfalskiego zawartego w 1648 i kończącego wojnę trzydziestoletnią. Należy do świdnickiej parafii Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w Polsce.