Zieleniec - Bractwo Motocyklowe Żołnierzy Wojsk Ochrony Pogranicza

Bractwo Motocyklowe Żołnierzy WOP
Przejdź do treści
21-23.07.2017 Zieleniec
Cykliczny zlot Zieleniec 2017r. przywitał nas wspaniałą pogodą. W tym roku na siedzibę wybraliśmy byłą Strażnicę WOP Zieleniec. Trasę turystyczną opracował nasz klubowicz, mieszkaniec Ziemi Kłodzkiej - „Dzidek”. Wybrał naprawdę fajne kierunki, z których jesteśmy wszyscy zadowoleni. Pobyt w strażnicy był dla nas lekcją historii i wspomnień.
Wizyta w firmie, zajmującej się przetwarzaniem
i propagowaniem owoców aronii, a także sprzedażą produktów z tych owoców.
Wycieczkę wokół Kotliny Kłodzkiej rozpoczęliśmy od wizyty w fantastycznym miejscu, produkcji aronii i jej przetworów. Gospodarstwo Ekologiczne Anna i Mirosław Lech – Eko Ar, w rozwinięciu Ekologiczna Aronia, rodzinna firma, zajmująca się przetwarzaniem i propagowaniem owoców aronii, a także sprzedażą produktów z tych owoców. Surowiec uzyskany z własnego gospodarstwa z blisko 20-sto hektarowej plantacji. Ponad 40 tysięcy krzewów aronii rośnie na zboczach Gór Orlickich, nieopodal Kudowy Zdroju. Malowniczy, górski teren jest wprost stworzony do ekologicznej uprawy, owoce są zbierane ręcznie i przetwarzane w niewielkich przetwórniach. Gospodarze dbają  o wysoką jakość  produktów oraz o szeroki i interesujący asortyment. Wśród  produktów znajdują się m.in. „Sok z aronii 100 %” – intensywny, cierpki, bez dodatków – zalecany przy wielu schorzeniach (w tym nadciśnieniu, cukrzycy, miażdżycy) oraz „Tercet zdrowia” – sok, syrop i herbatkę z owoców aronii i rokitnika, których połączenie to prawdziwa bomba witaminowa – są źródłem całego wachlarza mikro i makroelementów, witamin oraz antyoksydantów. Ofertę uzupełniają susze, dżemy, syropy, a także słodycze, jak aronia w czekoladzie.
Wspaniali właściciele gościli nas wykwintnie, degustowaliśmy różne produkty, których bazą była aronia. Z wielkim zainteresowaniem słuchaliśmy o wartościach aronii dla naszego zdrowia. Byliśmy pod dużym wrażeniem, że jeden owoc ma tyle właściwości. Niezapomnianą wizytę zakończyliśmy w przyległym sklepiku, gdzie dokonano zakupów produktów z tego fantastycznego owoca.
PARK KRAJOBRAZOWY GÓR SOWICH
I TAJEMNICZE PODZIEMNE MIASTO "OSÓWKA"
W dalszą podróż udaliśmy się szlakiem stu zakrętów Kudowa – Radków, aż do miejscowości Nowa Ruda. Przez Głuszyce dobrnęliśmy do miejscowości Osówka. Jest ona jedną z kilku miejsc kompleksu Riese – Olbrzym. W podziemiach kompleksu wydrążono w latach II Wojny Światowej przez Niemców kilometry chodników. Do dania dzisiejszego nieznany jest cel kompleksu a tylko naukowcy toczą dyskusje o jego znaczeniu. Nie poznamy go do końca jeśli nie zostaną otwarte archiwa Niemiec dotyczące Gór Sowich i Zamku Książ. Polecamy publikacje dotyczące Tajemnicy Gór Sowich. Nie odnaleźliśmy złotego pociągu i to pozostawiamy dla innych motocyklistów. Kończąc pobyt w górach Sowich udaliśmy się w drogę powrotną do naszej „bazy” w Zieleńcu przez Krosnowice, w której nasz organizator „Dzidek” zaserwował nam obiad z pstrągiem wyłowionym z jak mawiał z Nysy Kłodzkiej. Bawiliśmy się na Zlocie w Zieleńcu przez dwa dni po czym wszyscy powrócili szczęśliwie do swoich miejsc zamieszkania.